“De samenwerking met Peter en Vincent dateert al vanaf 2008. Het jaar dat wij met een Cubaans concept in het Bergdorpje Vijlen zijn begonnen. Zonder enig marketing dan wel haalbaarheidsonderzoek startten we in dat jaar een Cubaans restaurant in een over het algemeen traditionele omgeving. Het merendeel van de gastronomie kende een Limburgse, eerder Franse grondslag. En er bestonden uiteraard al de bekende Grieken, Italianen en Chinezen, maar nog geen Cubaan….Het was zeker niet makkelijk, maar we slaagden van een uitzondering ook een daadwerkelijk Unique Selling Point te maken.
Samen met Peter en Vincent bedachten we de een na de andere communicatiestrategie. En gingen daarbij een aantal mediastunts niet uit de weg. Zoals de test van onze Cubaanse bananensoep op apen. Wij zochten apen om de ultieme test met onze banensoep te doen.
Na wat digitale zichtbaarheid meldde zich eerst de Limburger, maar daarna eveneens het ANP, Radio 538, de NOS en Hart van Nederland. Zij zorgden voor de apen in het dierenpark van Overloon, bij Nijmegen. Daarna volgden meer van dit soort toegepaste communicatie, waarbij Peter en Vincent een grote rol speelden.
Zij waren bovendien betrokken bij de marketing en communicatiestrategie van Het Bergdorpje van Nederland. Deze ondernemersclub uit Vijlen, het hoogstgelegen dorp van Nederland, wist in een paar jaar tijd zich zichtbaar te profileren. Vijlen als toeristendorp was op de kaart gezet!
Aan het begin van de Corona pandemie ontwikkelde Have a Byte een digitale tool op onze website, waardoor gasten eenvoudig en snel onze To Go maaltijden konden bestellen. Zo anticipeerden wij al snel op het “nieuwe normaal” en konden we als ondernemer toch enige inkomsten genereren. Nog dagelijks profiteren wij van de kennis en creativiteit van Have a Byte!”
Viktor Terpstra
Eigenaar Hotel Restaurant Cuba Libre Vijlen